Als ze deze kant op komen wel, maar meestal beperkt zich dat dan tot een depressie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de orkaan onze kant op komt dan zal de orkaan altijd afzwakken in zee. Dit komt doordat Orkanen om te ontstaan een watertemperatuur van minimaal 26 graden Celsius nodig hebben. Ons zeewater is geen 26 graden Celsius. Dus je zou zeggen dat een orkaan hier niet kan komen.
Meestal heeft zo een orkaan kleine gevolgen voor ons land: - Verhoging van een depressie.
- De windkracht die toeneemt in kleine mate. ( Bijvoorbeeld van 1 beaufort naar 2 beaufort. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste depressies( restanten van orkanen) komen vanuit Amerika en steken, vaak voor of bij Canada ,de oceaan over en gaan dan richting Europa en ons land.
Bij het naderen van Europa, gaan ze zich vaak onvoorspelbaar gedragen, zelf de computers hebben hier vaak grote problemen mee.
Voor dit soort depressies uit, worden er onvoorstelbare hoeveelheden warme lucht uit Afrika naar het noorden gezogen.
Afhankelijk van de temperatuur van de bovenlucht in ons land, botst deze warme lucht tegen de koude.
Gevolg erg veel neerslag en/of zware buien.
Blijft de ex orkaandepressie, ver ten westen van ons land, dan kan het zorgen voor een nazomertje, van 3 a 4 dagen
De warme Afrikaanse lucht botst dan op de koude lucht,niet hier, maar ver ten noorden van ons land en blijven we in de warme lucht.
Het z.g.n. oudewijven zomertje, hebben we meestal te danken aan restanten van orkanen.
Er is ook hier vaak invloed van dit soort depressies.