Als je het weer bekijkt op bv knmi.nl staan er vaak tabellen met de dag en daar staan dan de max en min tempraturen. Hoe lees je dat af?

Als er bijvoorbeeld staat vandaag max 7 min -2 is deze min-2 dan de tempratuur van de komende nacht of van afgelopen nacht en moet je voor de tempratuur van komende nacht kijken bij de volgende dag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Die minimumtemperatuur is op DIE dag. Ik zie nu staan dat het zondag als minimum -2 wordt, dat betekent dat het in die 24 uur dat het zondag is die -2 de laagste temperatuur wordt. Dat is dan in de nacht van zaterdag op zondag. De maximum temperatuur morgen (zondag) is dan 8 graden. Ergens in NL zal het dus hoogstwaarschijnlijk 8 graden worden als max.

zie bron

Toegevoegd na 1 minuut:
Op teletekst pagina 704 zie je hetzelfde. Daar staat nu een overzicht van de min en max temperaturen van de komende vijf dagen (zo ma di woe do) de minimumtemperatuur die bij donderdag staat zal dus ergens plaatsvinden tussen 00:00 uur in de nacht van woensdag op donderdag en 23:59 in de nacht van donderdag op vrijdag maar hoogstwaarschijnlijk natuurlijk in de nacht van woensdag op donderdag.