Als alles door de zwaartekracht naar beneden valt waarom vallen de wolken dan niet naar beneden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

De aarde trekt dingen aan. Dat heet zwaartekracht. Hoe zwaarder iets is, hoe sneller het valt. Sommige dingen zijn zo licht dat ze helemaal niet vallen. Wolken zijn wel heel groot, maar ze bestaan uit heel kleine waterdruppeltjes, die licht genoeg zijn. Daarom vallen wolken niet naar beneden.

..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat doen ze regelmatig. Nooit mist gezien?
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
De wolken hebben minder Newton (kracht) naar beneden, dan de
Zwaartekracht, zo zweven ze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wolken zijn lichter dan lucht. Net als een Helium ballon.
12 jaar geleden
De druppeltjes in de wolken zijn zo licht dat die gedragen worden door de stijgende lucht die door de aarde opgewarmd is. Het is diezelfde opwaartse stuwing die bv. een zweefvlieger in de lucht houdt. Daar noemt men dat thermiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste wolkenvallen naar beneden : als regen , sneeuw , hagel. De ijskristallen in de wolken moeten wel zwaar genoeg geworden zijn.
De klassieke wolken ontstaan door opstijgende warmere lucht met nog niet samengeklitte waterdamp ....daar boven zullen ze vlug afkoelen ,klitten en uitvallen.
In het tussenstadium zal niets gebeuren....daarom kan je wolken zien die geen regen brengen.
Er zijn natuurlijk verschillende soorten wolken , sommige cirro en alto wolken zijn te licht en te ijl om te vallen en zitten soms op hoogten tot 16 km.
U moet maar eens een artikeltje lezen over de soorten bewolking om dit beter te begrijpen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolkenfamilie