Hoe dichtbij moet de zon hier staan tot wij net wegbranden en andersom ook hoever moet de zon van de aarde staan dat het hier -273 wordt en lager

Is de vraag een beetje duidelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ajoh meen je dat... Ik wil weten hoever de aarde moet staan om zo'n temperatuur te krijgen hier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval verder dan plutovoor die -273, want daar zakt het in 'de winter' naar 240 graden. http://users.telenet.be/lode.stevens/pluto.html Net wegbranden? Wat is dat? Is dat 100 graden? Nou dan dichter bij dan Venus want daar is het soms wel 480 graden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afstand is lang niet alles. Tijd is wat je nodig hebt voor die -273 graden. En voor wegbranden, bedoel je dat we vlamvatten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vlamvatten, ik kon de zin niet omzetten vanwege mijn nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm dan moet ik eerst weten bij welke temperatuur wij wegbranden ;)

Antwoorden (2)

De zon staat al dicht genoeg bij om te verbranden.
Niet voor niets wordt er zoveel zonnebrandcreme verkocht.
Voor een lage temperatuur moet je minstens op 2 lichtjaar van de zon af staan. Dan sta je bv. halverwege Alpha Centauri. Als je daar weer dichter bij komt wordt het weer warmer.
Wat de temperatuur dan is, dat weet niemand, maar wel hoger dan 0 Kelvin.
12 jaar geleden
Die vraag is niet te zomaar te beantwoorden .
Ik verduidelijk : Mercurius staat heel dicht bij de Zon ... op de het beschenen deel kan het 430° C worden…..maar op de nachtzijde is het tot -180 ° C , maar een beetje minder kou dan Pluto (-220 ° C)
Op Venus ....dat heel dicht bij de Aarde staat kan het 480°C worden , door het broeikaseffect.
Die temperaturen zouden op Aarde ook mogelijk zijn als onze atmosfeer om zeep geholpen wordt (waar we flink mee bezig zijn)
Op de Maan , die zich heel dicht bij de Aarde bevindt zijn plaatsen die nooit Zonlicht krijgen .... waarop -241 ° C is gemeten : kouder dan Pluto !
U ziet at afstand niet echt relevant is voor Uw vraag.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.nu.nl/wetenschap/2085033/koudste-plek-in-zonnestelsel-ligt-maan.html

Toegevoegd na 25 minuten:
Aarde : geen rekening houdende met ijstijden ( Milankovic) en geen rekening houdende met andere factoren die de opwarming zouden kunnen tegengaan.
Met een stijging van o,o1°C per jaar( wat nu gemeten wordt).....zou het hier binnen 50.000 jaar hypothetisch even heet kunnen worden als op Venus 480°C
Geologisch gezien is 50.000 jaar bijna niks (maar 0,001 ´% sinds het ontstaan van de Aarde)