In welk jaar viel er in Nederland sneeuw in maart, of mogelijk nog later?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K
Cryofiel
12 jaar geleden
Sneeuw kan bij ons nog veel later in het jaar vallen dan maart. Er zijn zelfs jaren geweest waarin het in december nog sneeuwde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cryofiel :
dubbel leuk!
(http://www.thefreedictionary.com/cryology)

Het beste antwoord

De "laatste" datum in het voorjaar waarop in De Bilt nog sneeuw is waargenomen was op 17 mei, en dat gebeurde in het jaar 1935.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gemiddeld genomen valt er ieder jaar in maart sneeuw!
Daarom is deze maand ook bekend om zijn maartse buien, die vaak met hagel en sneeuw gepaard gaan.
In April komt het zelfs nog regelmatig voor dat er sneeuw valt, het spreekwoord: ...... aprilletje zoet, geeft nog wel eens een witte hoed......zegt genoeg.
Zelfs in Mei, kan het soms nog sneeuwen, maar dat is zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
April zoet, blabla, ingewikkeld....
April doet gewoon wat ie wil.
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met sneeuw in mei
zijn wij niet blij.
Vorig jaar nog in maart