Er is ook meestal een nog beetje wind.
De luchtdrukgebieden verplaatsen zich ook en mogelijk is er ook een beweging onder invloed van inversie (luchtlagen) en nog meer van convectiestromingen (zoals in een woonkamer waar gerookt wordt ...zie je dat de rook ook meestal niet blijft hangen) Maar doorgaans is het er zeer kalm, soms echt windstil.
Een extreem voorbeeld is ‘het oog van een orkaan’.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn altijd plekken op de wereld waar geen wind staat.(zie bron/filmpje). Het is namelijk zo dat als je een bal met haren zou kammen, je altijd twee punten hebt waar je niet kunt kammen.
Het filmpje klinkt een beetje vies, maar is gewoon veilig.

Om dit toe te passen op wind/hoog-/laagdrukgebied. Het midden hiervan zijn altijd windstil. Hier komt dan ook de wind vandaan, of gaat richting dit punt.