Sinds wanneer spreekt men bij het weerbericht ook over de gevoels temperatuur?

Naar mijn idee is dit niet altijd zo geweest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is er een paar jaar geleden ingeslopen, waarschijnlijk naar angelsaksisch voorbeeld.
Het is imho een flauwekulgetal: hoe je als mens temperatuur ervaart is niet alleen afhankelijk van de temperatuur en de wind, maar des te meer van wat je doet en hoe je gekleed bent.
-10 graden en windkracht 8 zegt mij in elk geval meer dan een gevoelstemperatuur van -35. (doe mij maar -35 en windstil trouwens...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar spreekt men al veel langer over ,Ik heb natuurlijk niet genoteerd wanneer het begon. Voor mensen die dagelijks met de hond uitgaan of 'n eind moeten lopen , is het goed om de gevoelstemperatuur te weten. Als de echte temperatuur hetzelfde is als bijv. de dag ervoor , zullen ze geneigd zijn de zelfde kleren als de de dag ervoor aan te trekken. Omdat ze nog thuis zijn als ze het weerbericht horen. Door het kennen van de G.T. kunnen ze hun kleding aanpassen.