n onweerswolk ontstaat door het opstijgen van warme lucht. Die warme lucht stijgt ontzettend
hard. Er is zelfs een verhaaltje over.
Die warme lucht komt ver omhoog, soms wel 13 kilometer. Het is dus eigenlijk een doodgewone wolk met heel veel stijgende lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een onweerswolk ontstaat door het opstijgen van warme lucht. Die warme lucht stijgt ontzettend
hard.Die warme lucht komt ver omhoog, soms wel 13 kilometer. Het is dus eigenlijk een doodgewone wolk met heel veel stijgende lucht.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm... wel vreemd hé. Precies hetzelfde antwoord als de persoon hierboven. En dan ook nog een minuut later. Zou bijna denken dat... nee, zal wel niet gekopieerd en vervolgens geplakt zijn. Ook heel toevallig zelfde bron.
Als het warm en vochtig is kunnen er onweerswolken ontstaan. Vocht en lucht stijgen op naar de koude bovenlucht. Het vocht kruipt bij elkaar en wordt een wolk. Boven in die wolk ontstaan ijsdeeltjes. Onderin de wolk zitten regendruppels en sneeuwvlokken. Al die water- en ijsdeeltjes hebben een elektrische lading.
Een onweerswolk kan ook ontstaan als koude lucht de warme lucht probeert te verdringen. De warme lucht wordt dan naar boven geduwd en vormt een wolk. Ook in deze wolk hebben water- en ijsdeeltjes een elektrische lading.
Amadea