Water verdampt overal, vanuit meertjes, de aarde, planten, uitademen van dieren etc. Die watermoleculen stijgen op. Hoog in de lucht is het koud, en condenseert het water weer. Dat worden wolken. Als de druppels groot genoeg zijn, dan blijven ze niet meer zweven, en beginnen te vallen; Regen. Dat water kan dan weer verdampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de waterkringloop heet het. Het komt er op neer dat door de zon het water in bijvoorbeeld een zee of rivier e.d. verdampt. Dat heet condensering. Vervolgens Vormt die condensering wolken. uit de wolken valt neerslag in de vorm van regen, sneeuw e.d. Als het regen is dan is de kleine kringloop al weer rond. Het water valt weer in de zee of rivier en condenseert vervolgens ook weer.

De grote kringloop is ongeveer het zelfde, maar dan drijven de wolken naar gebergte, waar het water als sneeuw uit de wolken valt. Het sneeuw smelt vervolgens en word een bergbeekje. Dat bergbeekje stroomt weer naar de zee of rivier e.d. en het water is weer terug.

Als je op google zoekt naar plaatjes van de 'waterkringloop' kom je denk ik ook al een heel eind. Misschien is mijn uitleg aan de hand van een plaatje duidelijker.