Welke rups eet mijn broccoli plant?

Op een stuk grond bij een volkstuin staan broccoli planten. Bij die broccoli planten waren ongeveer 10 rupsen van dezelfde soort. Ik weet niet zeker of de rupsen ook van de bladeren van de broccoli planten aten. Die rupsen heb ik nu weggehaald. Toen ik ze weg haalde kwam er wat groen slijm vanuit hun bek op een stokje. Ik deed het met een stokje want ik wist niet zeker of de rups brandharen of dergelijke had. Ook was er wat spinnenwebachtig weefsel op het stokje. Kan iemand mij vertellen welke rupsen soort dit is en of die rupsen daadwerkelijk mijn broccoli planten eten.

Picture for question
9 maanden geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dat is een rups van het Groot Koolwitje, Pieris brassicae. Zoals de naam al zegt leven ze hoofdzakelijk van koolplanten. Broccoli is ook een koolsoort, dus jouw vermoedelijk klopt.
. . .
vermoedelijk = vermoeden
Toegevoegd op 29 juli 2023 19:41: tekst
9 maanden geleden
Gewoon
9 maanden geleden
Bedankt voor het antwoord