De meeste boeren maaien in de derde week van april voor het eerst hun weilanden. Na het binnenhalen van het gras wordt het land bemest en duurt het ongeveer een maand voor er weer gemaaid kan worden. De meeste percelen worden per seizoen drie tot vier keer gemaaid. Dit gaat door tot in augustus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer boeren grasmaaien hangt af van waarvoor ze maaien, nl hooi of kuilvoer, het weer en de opbrengst.
Het gras moet voldoende gegroeid zijn om voldoende opbrengst te hebben.
Voor kuilvoer moeten er 2 zonnige dagen volgen om het gras voldoende te drogen om te kunnen inkuilen.
Voor hooi is een ruime week droog en zonnig weer nodig want het gras moet goed droog zijn om te voorkomen dat het hooi gaat broeien en dan spontaan ontbrandt.