Is er werkelijk zo een groot verschil tussen bio en niet-bio zoals deze tabel laat uitschijnen?

Ik vond deze tabel terug op Facebook en vroeg me af of het verschil werkelijk zo immens is...

Weet jij het antwoord?

/2500

Biologisch zegt vooral iets over de manier waarop het geteeld is. Er is geen gebruik gemaakt van bestrijdingsmiddelen (of overige chemische toevoegingen in kant-en-klaar producten). In voedingswaarde zit er weinig verschil. Natuurlijk komt de tabel ergens vandaan. Ik kan me voorstellen dat, omdat je lichaam bestrijdingsmiddelen moet afbreken, er netto minder van de voedingswaarden echt voor je lijf 'bestemd' is. Dat daarin het verschil zit. Uit de bron: Ook een hardnekkig misverstand zijn overige voedingswaarden in biologische producten.Biologisch zegt niets over voedingswaarden, enkele uitzonderingen daar gelaten Uiteraard is biologisch wel beter voor het milieu, en blijft het altijd een groot voordeel dat het afkomstig is van biologische teelt geteste groenten: broccoli: Qua voedingswaarde blijft het vrijwel gelijk. bloemkool": Ook hier ontlopen de varianten elkaar in voedingswaarde niet. prei: Qua voedingswaarde heeft het evenmin verschil

Bronnen:
http://moniquevandervloed.nl/biologische-g...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100