Waartoe worden afrikaantjes gekweekt?

Ik zie regelmatig grote velden met afrikaantjes. De laatste jaren eigenlijk, want daarvoor zag ik ze nooit. Waarom worden die gekweekt? Niet voor verkoop in bloemenzaken, want als je zo'n veld van dichtbij bekijkt, wordt snel duidelijk dat ze daarvoor niet geschikt zijn. Gaat het hier om de zaden? Zo ja, wat maakt deze zo bijzonder in vergelijking met andere bloemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Afrikaantjes,laten de tegenstanders van zwarte piet het maar niet horen.;-))
jodyenboyke
9 jaar geleden
Leuk Maria! Hihi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je,het schoot ineens te binnen.[grote kans dat mijn reactie verwijderd wordt];-)
ItisILeClerc
9 jaar geleden
dan zal ik 'm snel afsluiten :)

Het beste antwoord

sinds er beperkingen zijn op grondontsmetters worden afrikaantjes gebruikt in de biologische tuinbouw tegen aaltjes.
9 jaar geleden
ItisILeClerc
9 jaar geleden
Uitstekend antwoord!