ik wil en geitenboerderij beginnen maar welke opleidingen heb je nodig?

ik weet de hoofdopleiding al maar moet je ook een opleiding volgen voor bijvoorbeeld het bekappen van een geit of hoe je het land moet verzorgen of hoe je met administratie omgaat??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Volgens mij kan je dit soort dingen meer doen door middel van cursussen, ipv opleidingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarvoor heb je de MAS nodig, de Middelbare Agrarische School. De school kan dan bezoeken aan een geitenbedrijf regelen om de werkzaamheden in de praktijk te oefenen.

Toegevoegd na 5 uur:
Schijnt tegenwoordig agrarisch opleidingscentrum te heten, vallend onder het mbo.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat bestaat volgens mij niet meer, het is allemaal MBO geworden.
Computoon
10 jaar geleden
Had het antwoord gekregen van een collega waar men thuis een geitenhouderij heeft. De opleiding valt nu onder het mbo onder de naam aoc, zojuist opgezocht en toegevoegd aan antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk daarom had ik geen min gegeven, nu krijg je een plus ;-)