Bestaat er pampasgras met paarse pluimen en pampasgras met gele pluimen?

Ik ben gek op pampasgras, maar dan ook die met grote plumen! Ik heb laatst pampasgras gekocht dat roze pluimen zou geven, ben benieuwd! Maar ik las ook ergens dat er pampasgras is met paarse pluimen en met gele pluimen. Ik hoorde van mijn schoondochter dat ze soms ook een kleurstof erin doen zodat de eerste bloei die paarse en gele kleur geeft en dat het later toch witte pluimen worden.
Heeft iemand ervaring hierin? En waar zou ik dat dan kunnen kopen?

11 maanden geleden
in: Flora
1.7K

Het beste antwoord

Ja, de Cortaderia jubata is paars.
De Cortaderia selloana ‘Pumila’, ook wel dwergpampasgras genoemd, is geel.
Onder meer hier te krijgen:
https://unieketuinen.nl/shop/tuinplanten/siergrassen/pampasgras/
SimonV
11 maanden geleden
misslobe
11 maanden geleden
Bedankt, beide antwoorden zijn goed, het beste antwoord is nu moeilijk te kiezen voor mij....
misslobe
11 maanden geleden
Maar de foto's erbij heb ik je antwoord toch als "beste" beoordeeld :-)

Andere antwoorden (2)

De meest voorkomende variant in de natuur heeft grote witte pluimen, maar je vindt deze plantensoort ook in andere kleuren. Oranje, rood en zelfs paars – pampasgras is uniek en kleurrijk!
Hier kan je zaden kopen:
https://www.zadenkopenonline.nl/tuinzaden-bestellen-bloemen/hanekam-celosia/hanenkam-pampas-plume-mix.html?utm_source=google&utm_medium=shoppingtraffic&utm_campaign=producten
Toegevoegd op 6 mei 2023 05:48: bron
11 maanden geleden
misslobe
11 maanden geleden
Bedankt voor je antwoord, heel duidelijk!
Ja, er bestaat pampasgras met paarse pluimen en met gele pluimen. Veel voorkomende kleuren van pampasgraspluimen zijn wit, crème en zachtroze. Door kruisingen en veredeling zijn er ook variëteiten ontwikkeld met paarse of gele pluimen. Let bij her selecteren van pampasgras voor je tuin op de specifieke kenmerken en kleur van de pluimen. Zo creëer je de gewenste kleurvariatie.
11 maanden geleden