Welke soort plant is dit met een beetje hartvormige bladeren en een wit gedeelte? (foto)?

Hallo allemaal, ik heb deze plant ooit cadeau gekregen, maar ben eerlijk gezegd vergeten wat voor soort plant dit is. Dit was nooit echt een probleem, tot nu, want ik heb een kat geadopteerd en ik wil weten of mijn planten giftig zijn of niet. Op deze plant kan ik als enige geen sticker vinden met de plantsoort, dus ik hoopte hier iemand met plantenkennis te vinden die het wel weet. Alvast bedankt!

Picture for question
11 maanden geleden
in: Flora
1.1K

Het beste antwoord

Dat is een Philodendron scandens Brasil. Met kleine kinderen én met huisdieren moet je daarmee oppassen, want de plant is giftig. Op https://www.picturethisai.com/nl/wiki/Philodendron_scandens__Brasil_.html staat - helaas voor jou - vermeld dat het vooral voor katten giftig is...
Amadea
11 maanden geleden
gast173073
11 maanden geleden
Dankjewel! Dan zal ik de plant doneren aan een familielid :)