Hoe maak je een witte granietblok schoon die jaren in de tuin heeft gestaan?

Wil graag mijn witte granietblok schoonmaken hij is zwart aan het worden en aan de zijkanten zitten vast gegroeid mos

een jaar geleden
in: Flora
1K

Antwoorden (2)

In principe kan je graniet schoonmaken met een hogedrukreiniger (aldus Stihl).

Tegels van natuursteen als graniet, marmer, zandsteen of basalt zien er elegant en bijzonder hoogwaardig uit. Om het mooie uiterlijk van de natuursteen te behouden, mogen alleen pH-neutrale reinigingsmiddelen worden gebruikt. Zuur en oppervlakteactieve stoffen kunnen het natuurlijke materiaal beschadigen.
Tegels van hard gesteente, zoals graniet, basalt en kwartsiet maak je het best schoon met een hogedrukreiniger. Deze materialen zijn robuust en bestand tegen de hoge waterdruk.
https://www.stihl.nl/nl/tuinadvies-inspiratie/tuin-schoonmaken/rond-het-huis-schoonmaken/tuintegels-schoonmaken#hogedrukreiniger
een jaar geleden
Maak een mengsel van water en azijn en breng dit aan op de granietblok. Laat het mengsel enkele minuten intrekken en schrob vervolgens met een harde borstel. Spoel af met water en herhaal indien nodig. Gebruik geen agressieve schoonmaakmiddelen of hogedrukreiniger.
9 maanden geleden