Waarom wordt mijn plant wit en gaat hij blad verliezen?

Op het stammetje ernaast is alle blad al a f

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het wit zit net onder het blad

Antwoorden (1)

Dit is een dracaena marginata. Het wit is op de foto niet te zien, maar zou heel goed spint kunnen zijn. Een plant die niet naar z'n zin staat is vatbaar voor parasieten. Deze plant houdt niet van volle zon, tocht of te veel vocht. Ik vermoed dat je 'm te veel water geeft. Hij mag gerust goed opdrogen tussen gietbeurten in. De mijne staat in de warme woonkamer er krijgt zo eens in de 2 weken water.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik geef hem meestal 1 x per week water.
Het wit zit onder het blad.
Hij staat gewoon in de woonkamer en niet op de tocht.
Ga proberen 1 x per 2 weken water te geven
Rieneke1
4 jaar geleden
En het wit is geen spint?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
nee geen spint. het wit zit ook alleen maar aan de bovenkant van het stammetje en net onder het blad
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
had al eerder gereageerd maar was vergeten op plaats reactie te drukken.