Wat zijn deze witte wormpjes in potgrond plant?

Hoii ik wilde mijn calathea water geven en zie de waterdruppelaar laag staan met allemaal kleine witte wormpjes er is. Wat zijn dit? Kan dit kwaad? Hoe kom ik er van af?
Bij de andere planten met een waterdruppelaar zie ik dit niet.

Picture for question
een jaar geleden
in: Flora
3K

Antwoorden (1)

Dat zijn enchytraeus, afhankelijk van de soort hebben volwassen enchytraeus een lichaamslengte tussen de vijf en 30 mm. De lichamen van de dieren zijn langwerpig met een ronde doorsnede. Enchytraea zijn nauwelijks gepigmenteerd. Hun kleur kan wit, geelachtig, kleurloos en transparant zijn, zodat hun darminhoud zichtbaar is. Het bloed van de meeste enchytraea is ook kleurloos.
Worden ook potwormen genoemd, zijn zoals regenwormen heel nuttig en dus volkomen onschadelijk.
een jaar geleden