Weet iemand wat voor plant dit is?

Picture for question
een jaar geleden
in: Flora
1.4K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik maak gebruik van de app "Plantnet", die heel veel soorten aan de hand van herkent. En ook deze app komt op een peperomia, maar er zijn nogal wat subsoorten.

Antwoorden (1)

Een peperomia.
Een Peperomia hovaria waarschijnlijk.
Van origine komt dePeperomia op meerdere plekken voor in tropische gebieden. Er zijn zo’n 500 verschillende soorten met allerlei verschillende bladvormen en zo’n beetje alle kleuren van de regenboog. De meeste soorten komen uit Zuid-Amerika. Hier groeien de planten voornamelijk op schaduwrijke plekken onder grote bomen.
De Peperomia is vooral goed in het verwijderen van formaldehyde uit de lucht. Dit schadelijke stofje komt in alle huishoudens voor. Volgens onderzoek van NASA kan een Peperomia wel 47% van de formaldehyde uit de lucht halen.
In de gehele teelt van dit product, van het maken van de stekken tot en met het eindproduct, zijn geen insecticiden, fungiciden of groeiremmers toegepast. Hierdoor kunnen we spreken van een bijzonder duurzame plant. Door hergebruik van gietwater uit andere teelten kunnen overigens wel minieme hoeveelheden van dit soort middelen in de plant teruggevonden worden.
Toegevoegd op 25 september 2022 11:34: bron
Plaatje bij antwoord
SimonV
een jaar geleden