Waneer zijn deze vijgen rijp en eetbaar?

In november 2021 een takje afgeknipt van een vijgenboom uit een tuin. In water gezet tot er wortels kwamen. Begin maart 2022 in pot met aarde. Nu na 9maanden vol met vijgen, en groeit erg goed. Waneer zijn de vijgen rijp om ze te eten? Welke soort is dit? En zijn ze wel eetbaar? Dank

Picture for question
een jaar geleden
in: Flora
1.2K

Antwoorden (1)

Wij hebben eenzelfde vijgenboom, ook met veel vruchten dit jaar. Vorig jaar in september /oktober waren ze rijp.
Ze worden iets geler en ook wat zachter en wij vinden ze erg lekker. Goed rijp, dan kun je ze met schil en al opeten.
een jaar geleden