hoe kan je een blaadje van een plant vlugger wortels laten krijgen?

Ik heb een blaadje van een plant (in dit geval een pannenkoekenplant). Bij sommige mensen gaat dit blaadje vlug wortels krijgen maar bij mij niet.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hat blaadje sneller wortels krijgt?

een jaar geleden
in: Flora
1.2K
Ritsuka
een jaar geleden
Heb je alleen een blad? Of heb je ook de stengel erbij?

Antwoorden (1)

Een blad laten stekken lukt meestal alleen bij vetplanten met vlezige bladeren. Daar valt een pannenkoekenplant niet onder: je zal in dit geval toch ook een stukje stengel moeten hebben. Als je een stengel hebt met een of meerdere blaadjes kan je stekpoeder gebruiken of stekken in water waar je wat wilgenbast aan hebt toegevoegd..
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
Ook kaneel is te gebruiken als stekpoeder. En verder is het mij ook niet gelukt om afgebroken blaadjes te laten wortelen, wél verschijnen er spontaan stekken bij mijn plant - ik heb er al heel wat weggegeven...
Rieneke1
een jaar geleden
@HannekeJanssen Ik ken kaneel alleen als middel tegen mieren en tegen rouwvliegjes.