Kun je de passievruchten ook drogen als herfst-decoratie?

Ik heb 2 witte passiebloem-planten. Ze hebben dit jaar erg goed gebloeid en er hangen vele mooie grote oranje-gekleurde vruchten aan.
Uiteraard ga ik wel wat zaadjes zaaien als de tijd daarvoor is.
Maar kun je de mooie bolletjes ook gewoon bv ophangen en laten drogen?
Of dat ik ze doorsnijd en laat drogen? Ook een mooi geheel.
Ik vind het nergens op internet dus vraag ik hier maar even...

4 jaar geleden
in: Flora
3.2K

Het beste antwoord

Bij mij zijn de passievruchten altijd hol van binnen. Er zitten wel wat zaadjes in. Juist omdat de schil dan zo dun is kan je ze makkelijk drogen. Ik zou ze wél onderste boven ophangen, zodat de lucht er aan alle kanten bij kan (doe ik met rozen en hortensia's e.d. ook). De hele vruchten zullen een beetje rimpelig worden, maar ook de doorgesneden vruchten zijn erg decoratief.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
misslobe
4 jaar geleden
Nou, de meesten van mij zitten vol zaadjes ;-) !
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Misschien moeten mijn planten nog wat ouder worden?