Van welke plant zijn deze vruchten en zaden?

Ik vond deze vruchten met zaden op de grond in een park langs het wandelpad. Ik heb ze nog nooit eerder gezien en kan ze niet in verband brengen met de bomen of struiken die in de buurt stonden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
1.7K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk gaat het om de Magnolia soulangeana. Bij deze Beverboom komt het niet vaak voor dat ie vruchten draagt en dat zal de reden van de onbekendheid zijn.
Toegevoegd op 25 september 2019 20:36: bron
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De buren hebben al jaren een magnolia en ik heb daar nog nooit van dit soort vruchten gevonden. Toch vreemd. Ik herken nu wel een beetje de aanzet van de bloemstelen (nu zit er ook af en toe een bloem bij de buren). bedankt; ik houd het verder in de gaten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnolia_%C3%97_soulangeana
Duimpje
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Jammer, dat jouw link al twee dagen niet werkt:
Es ist ein Fehler aufgetreten
Fehler 403.
Zugriff verweigert.
Amadea
4 jaar geleden
Dat moet aan jouw computer liggen, want ik krijg gelijk resultaat. Misschien kun jij er wel komen door naar https://www.baumkunde.de te gaan en daar te zoeken op Tulpen-Magnolie.