Wie weet kamer planten die van uit zaad snel groeien?

Ik zoek planten die van uit zaadjes snel groeien, het moeten uiteen lopende planten zijn die het liefst tegen een stootje kunnen. Bovendien moeten ze niet te veel speciale verzorging hebben want ze komen niet in een pot met aarde te staan maar op een alternative ondergrond. (Het gaat namelijk om een kunstproject) Ik ben opzoek naar een stuk of 5-10 verschillende soorten planten. Ze moeten niet al te groot(hoog) worden en mogen van verschillende kleuren zijn, het liefst ook een paar die bloemen vormen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
2.2K

Antwoorden (2)

Snelgroeiend vanuit zaad, dan zou je het best bij éénjarige bloemen kunnen kijken.
Dit zijn in het algemeen gemakkelijk kiemende- en vrij snel groeiende planten met een diversiteit aan kleurig bloemen.
Kamerplanten zijn in het algemeen niet zo snel groeiend, en worden vaak vermeerderd d.m.v. stekken.
6 jaar geleden
zondag
6 jaar geleden
Koop bij de dierenwinkel een bakje kattengras.
Zonder een verwarmde kas, zal het niets worden.
In een kas is het licht, de temperatuur en de luchtvochtigheid optimaal.
In de kamer is het te donker, te kort licht, de warmte is redelijk maar de luchtvochtigheid is erg laag..
Je maakt er in de winter geen enkele kans van slagen.
We zitten nu in het donkerste deel van het jaar.
je stelt dat het planten moeten zijn die snel groeien.
Maar planten die snel groeien, hebben regelmatig veel water en voeding nodig, dus veel onderhoud.
Planten op een substraat laten groeien, is op zich zelf heel goed mogelijk.
Steenwol is daar een goed voorbeeld van.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ga je eerst eens in het kweken van kamerplanten verdiepen.
je stelt onmogelijke en tegenstrijdige eisen.