Ik wil thuis zelf zeewier kweken, heeft iemand meer informatie over hoe dit juist moet?

Ik ga mijn eindwerk voor het secundair onderwijs maken over zeewier. Ik zou zelf thuis zeewier willen kweken, maar vind hier heel weinig informatie over op het internet. Is er iemand die hier wat meer informatie over zou kunnen geven: de voedingsstoffen die zeewier nodig heeft, waar ik 'levend' zeewier kan vinden, waar ik nog allemaal op moet letten,...
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
6.4K

Antwoorden (1)

Het kweken van zeewier staat nog helemaal in de kinderschoenen. In Zeeland is er een grote zeewierboerderij die industrieel produceert, maar het is vooral de LU Wageningen en het NIOZ, die de basis leggen voor de kweek.

Als je echt serieus plannen hebt om zelf zeewier te kweken kan je het best contact zoeken met deze instellingen.