Wat is de naam van plant met blad bovenop groen en onderkant rood? De stengel worden heel dik

Ik zoek al enige tijd naar de naam van deze plant Het blad is bovenop groen en onderkant rood.
De stengel worden heel dik

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
5K

Antwoorden (2)

Begonia Rex.
4 jaar geleden
Dat is de Begonia erythrophylla.
Uit de bron:
Van de Begonia zijn er in de loop van de tijd talrijke kruisingen gecreëerd. Begonia erythrophylla is een van de oudste. De steakbegonia, zoals ze ook wel wordt genoemd, heeft dikke, ronde bladeren op lange harige stelen. Als je het zo leest, klinkt dat misschien niet bijster aantrekkelijk, maar niets is minder waar. Het gladde, leerachtige blad heeft een donkergroene bovenzijde en een bordeauxrode onderkant. Omdat ze op lange stelen staat, komen beide kleuren zeer goed uit. Als ze bloeit, komen er witroze bloemetjes op lange stelen boven de bladeren uit.
Toegevoegd op 18 juni 2019 10:21: tekst
Plaatje bij antwoord