Hoe lang blijven bloemzaden over het algemeen goed?

Gisteren vond ik in mijn kast een zakje bloemzaden van juli 2016. Ik heb ze gezaaid maar betwijfel of ze op zullen komen. Ik weet ook niet welke bloemen het zijn want op het zakje staat alleen dat het een melange van blauwe bloemen is.

4 jaar geleden
in: Flora
3.2K

Antwoorden (1)

Hoe lang zaad goed (kiemkrachtig ) blijft, verschilt per soort. Daarnaast hangt het ook af van de manier van bewaren. Bij gelijksoortig zaad kan je de kiemkracht testen door wat zaad tussen vochtige tissues te houden op een redelijk warme plek. Bij gemengd zaad is het een kwestie van uitproberen. Ik vermoed dat iig een deel van je zaad zeker nog op zal komen.
4 jaar geleden
zondag
4 jaar geleden
Hoi Rieneke. de akelei waarvan jij mij de zaadjes ooit gestuurd hebt staat zoals ieder jaar weer in volle bloei. :-) Hopelijk gaan deze zaadjes het ook nog doen.
Rieneke1
4 jaar geleden
Ah, dat was de William Guinness, staat hier ook mooi te wezen :) Succes zondag!