Hoe vaak moeten de judaspenningplant-zaadjes water in de mini kas?

Ik heb judaspenningzaadjes in een mini-kas. Hoe vaak moet ik ze besproeien met water en moet ik de luikjes bovenop de plastic kap open zetten of juist niet? Ik kan dit nergens vinden op internet.
Ze staan op de vensterbank en krijgen overdag volop zon.

5 jaar geleden
in: Flora
1.6K

Het beste antwoord

Persoonlijk had ik er bij zo'n inheemse plant voor gekozen om gewoon buiten te zaaien. Maar goed, je moet ze zo vaak besproeien dat de aarde niet uitdroogt, maar ook niet zeiknat is. Zodra ze gaan ontkiemen zou ik ze op een zeer licht plek zetten maar zeker niet meer in de zon. Wellicht buiten op een beschut plekje, met de luikjes voorlopig dicht? Uiteindelijk willen de plantjes een plekje in de halfschaduw. Volgende keer beter eind mei gewoon buiten zaaien.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
helemaal waar Rieneke.