Wat kan ik doen, aan al die xaadjes die de esdoorn verliest?

In mijn hele tuin groeiennu al die zaadjes van de gemeente esdoiorns.
Hoe krijg ik die weg?
Doe ik niks dan worden het hele grote bomen.

5 jaar geleden
in: Flora
1.6K

Antwoorden (1)

Bekend probleem, mijn tuin staat er ook vol mee.
Je zult de jonge boompjes één voor één uit moeten trekken.
Of schoffelen, dat kan ook.
Die in het gazon zijn gelukkig weg na een keertje maaien.
5 jaar geleden
Angelina675
5 jaar geleden
Na vier vijf keer maaien gaan de zaadjes en naieuwe zaadjes pas weg ....maar in de de slootkant bij bodembedekkers Moet ik ze er allemaal uit trekken.
Vreselihk us dat, want soms laat he een srukje staan en zelfs dan komt er weer een plantje...
Angelina675
5 jaar geleden
Dat is niet waar hoor na een keertje maaien je moet verschillende keren maaien er komen steeds nieuwe zaadjes of afgebroken zaadjes komen weer op. En de plantjes langs de slootkant tussen de bodembedekkers die moet ik er inderdaad allemaal stuk voor stuk uit trekken