Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand welke plant dit is?

Dit jaar verscheen deze plant voor het eerst op mijn terras. Ik zie deze plant voor het eerst en ook in de omgeving komt hij niet voor. Voordat ik hem verwijder wil ik eigenlijk graag weten wat ik vernietig, vandaar mijn vraag. Opvallend is de beker die wordt gevormd door de twee tegenover elkaar liggende bladeren en de stekels op de steel en onder de bladnerf.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2.4K
fremar
5 jaar geleden
varens hebben een heel ander blad.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het ziet er op dit moment uit als een varen. Maar weet ik niet zeker

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zier eruit als een kaardebol. Zeer waardevolle plant voor bijen en vlinders, en later in het jaar zijn de zaadjes interessant voor de vogels. Ook blijft er water staan aan de voet van de bladeren waar insecten van kunnen drinken.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is inderdaad een kaardenbol. Mijn kleinzoon had twee jaar terug zaaddozen meegenomen uit een bijenveld van de gemeente, om in een kerststukje te verwerken (erg mooi). Die takjes hebben toen enkele dagen op de plaats gelegen waar er nu dus 1 is opgekomen. Ik haal hem niet weg, maar zal ze op mijn moestuin zaaien om bijen en hommels te lokken voor de bevruchting van aardbeien, bonen en tomaten. Dank voor het antwoord,

Andere antwoorden (2)

melkdistel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dipsacus fullonium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding