Hoe kom ik bij het antwoord over een bloem, op een vraag die ik een paar jaar geleden stelde?

Ik vroeg toen de naam van kleine oranje bloemen die op een lange harige steel staan. De langwerpige bladeren zijn ook harig maar liggen op de aarde en de steel is dus kaal op die haren na. De bloemen groeien vaak in trosjes van 3 of 5. Ik heb die plant weer in mijn bloembakken maar ben de naam die mij toen genoemd is vergeten.

Ik weet niet hoe ik dat antwoord van toen weer kan opsporen.

5 jaar geleden
in: Flora
1.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi zondag, Je kunt met behulp van een paar sites misschien determineren welke plant het is. Aan de hand van je uitleg neem ik aan dat je nig wel een paar kenmerken kent.
https://planten.floraeuropa.eu/nl/determineren/bloem-plant-of-struik

Antwoorden (3)

Antwoord van Erna 01/06/16:
Het kan oranje havikskruid zijn.
-------
Het klopt, ik heb het antwoord inhoudelijke op je vraag gegeven en niet over de manier van zoeken.
Er zijn twee manieren om een vraag/antwoord te zoeken.
Ik zocht via Google met trefwoorden uit je toevoeging :
----- 'goeie vraag' oranje bloem plant naam zondag ----- enter ---
Toen vond ik jouw vraag (zie bron) van juni 2016 over de harige plant met de kleine oranje bloemetjes en het antwoord van Erna55 , ik heb je nog geplust Erna :)

In je eigen puntentelling zoeken kan natuurlijk ook. Dit gaat nu makkelijker, je kunt een paar pagina's tegelijk springen, wordt niet meer automatisch naar het beginpunt teruggebracht op het verkeerde moment, dat is verbeterd.
Toegevoegd op 26 mei 2018 00:03: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Maar de vraag is hoe zondag zélf dat antwoord zou kunnen vinden.
Erna55
5 jaar geleden
Dus ook al was het het enige antwoord, is het toch "het beste antwoord " ?
Amadea
5 jaar geleden
Niet als je sec naar de vraag kijkt. Maar vraagsteller heeft hiermee het gezochte resultaat wel voorgeschoteld gekregen.
LeonardN
5 jaar geleden
Nu weer geplust.
Je klikt op je eigen naam zoals ik ook op jouw naam kan klikken, en dan zie welke vragen jij gesteld hebt, gezien je nogal wat gevraagd hebt moet je een aantal pagina's bladeren, maar op pagina 6 vond ik dit: https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/591797/plant-kleine-oranje-bloemen-lange/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
zondag
5 jaar geleden
O is dat de clue. Dank je wel.
LeonardN
5 jaar geleden
+Dit is een mehode (kan wat lang duren naarmate de vragen verder weg liggen).
De snelste methode is volgens mij om te googelen op "zondag oranje bloemen goeievraag.nl". De derde treffer die je dan krijgt is:
Hoe heet de plant met kleine oranje bloemen op een lange harige steel en ook langwerpige harige blaadjjes onderaan?
Deze vraag werd door jou gesteld op 1 juni 2016 om 18 uur 46.
Amadea
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
++
Dit is inderdaad de methode. dit is dezelfde methode maar dan zoals het officieel kan
site:https://www.startpagina.nl/v [zondag kleine oranje bloemen] https://www.google.nl/search?ei=6HEIW8OlO4XPwQKI7ZeIBg&q=site%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.startpagina.nl%2Fv+%5Bzondag+kleine+oranje+bloemen%5D&oq
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Dit is inderdaad de methode."
Dit is inderdaad ook een methode, ik wil niet meteen zeggen dat het dé methode is, want een externe zoekmachine gebruiken voor iets wat op de eigen website beschikbaar is lijkt ietwat omslachtig.
LeonardN
5 jaar geleden
Ik wil dat wel zeggen. Dit is DE methode voor als je zo'n vraag hebt over deze site. Als je bedoelt dat het jammer is dat deze site zelf geen goede interne zoekmachine heeft dan kan je daarin enkel gelijk geven. De interne google zoekmachine werkt overigens slechter dan de externe:
https://startgoogle.startpagina.nl/?tab=goeievraag&ts=ts5&origin=goeievraag&query=oranje+bloemen+op+een+lange+harige+steel