Welke bloemen kunnen lang zonder water?

Voor onze bruiloft willen we de locatie versieren met bloemen, en niet alleen in vaasjes maar ook bijv aan pilaren. We versieren de locatie een dag van te voren. Welke bloemen kunnen wat langer zonder water zonder dat ze de volgende dag verlept zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
3.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zijden bloemen kunnen heel lang zonder water, en niet van echt te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
minnetje van mij. Als je geen idee hebt moet je geen antwoord geven. Maak het dan een reactie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kun je niet beter een dag van te voren de voorbereidingen treffen (boeketjes maken, haakjes/lintjes bevestigen waar de boeketjes aan moeten komen te hangen en de boeketjes in potjes klaarzetten voor de plek waar ze moeten komen te hangen) en op de dag van de bruiloft iemand regelen die ze ophangt? Als je voorbereidingen goed zijn, neemt dat weinig tijd in beslag en weet je zeker dat je bloemen er goed uitzien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik hen zelf geen idee maar miss is een nat watje om de steel van de bloem wikkelen een idee
(Heb geen idee wat voor bloem )
nounka
5 jaar geleden
Buurmannetje had het enige 100% juiste antwoord. En dan kon je nog zeggen HEEEEEL lang zonder water.
Ik denk nu meteen eerder aan ... waarom moeten ze zonder water?
Als wij de kerk gaan klaarmaken voor een communie of zo, dan vragen we aan de bloemist waterbuisjes. Kleine buisjes waar de bloemen in kunnen zitten tijdens hun wachten. De dag zelf moet je die gewoon maar snel eraf trekken.

Antwoorden (1)

Je zou voor strobloemen kunnen gaan,kunnen zonder water gehouden worden,zeker na drogen.Heb je in vele kleuren.Weet niet wanneer de bruiloft is maar je kan deze makkelijk zelf zaaien,anders te koop.

Dit droogbloemen zaadmengsel bevat een rijk assortiment éénjarige soorten waarvan de bloemen of de zaaddozen als decoratief droogmateriaal gebruikt worden. Er zijn schitterende boeketten mee te maken waar u jarenlang plezier van hebt. De bloemen in de volle bloei en/of de zaaddozen die na de bloei aan de plant overblijven zijn te drogen. Pluk ze met steel en hang ze omgekeerd op een donkere, luchtige plek te drogen: https://www.dezaden.nl/zaden/bloemenzaden/bloemenmengsels/droogbloemen-gemengd