Mijn bananenplant krijgt bruine bladeren, wat doe ik verkeerd? Krijgt genoeg licht en niet te veel water

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
3.7K

Antwoorden (2)

Vermoedelijk geef je te weinig water: bananenplanten houden van vochtige grond.
6 jaar geleden
Om deze tijd van het jaar is er erg weinig en een groot te kort aan licht.
Dit heeft direct gevolg voor de groei en de conditie van de plant.
Ook is het normaal dat bij wat grotere planten de onderste bladeren bruin worden.
Bananen hebben graag een warme en vochtige lucht, maar in onze huiskamers is de lucht nu erg droog.