wat is de formule van fotosynthese?

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een gespecificeerd uitleg, want het best dat ik tot nu toe kan vinden is"een plant heeft voor fotosynthese nodig: de zon+water+CO2.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Flora
1.3K
Reddie
6 jaar geleden
Daar bestaat geen simpele formule voor.
Het begint met het losslaan van een elektron uit een molecuul.
Daarna volgt een hele cyclus van reacties met als resultaat eiwitten, koolhydraten, vetten etc., met als uiteindelijk resultaat een plant.
Op eenzelfde manier wordt ijzer gevormd, katoen geweven, lood omgesmolten, rubber gemaakt, met als uiteindelijk resultaat een auto.
Daar is ook niet één formule voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je kan ook zeggen: Planten hebben zon nodig om glucose(voedingsstoffen) voor zichzelf te maken en daar spelen o2 en co2 ook een rol bij

Antwoorden (1)

6 CO2 plus 6 H20 maakt onder invloed van licht C6H12O6 plus 6O2

Toegevoegd na 1 minuut:
Andersom als het donker is 602 plus C6H12O6 maakt 6C02 en 6 H20