Dit is een Amarant.

Amaranthus is een geslacht van meer dan 60 soorten, komt voor in gematigde tot tropische streken. Amarant wordt zelfs in Afrika als voedsel beschouwd. Jonge bladeren worden als spinazie gebruikt, het zaad rauw of gekookt.

Bloeit met donkerrode pluimvormige aren van kleine aaibare bloempjes. De aren groeien recht opstaand of zijn afhangend naar gelang de soort.
De bladeren zijn groot, ovaal en dofgroen.
Bloemen worden veel gebruikt bij bloemschikking.
Groeien het best op voedselrijke, vochtige maar doorlaatbare grond en hebben veel zon nodig.
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Dat is een Amaranthus caudatus. In het Nederlands ook bekend als Kattenstaartamarant. De Engelsen noemen de plant 'Love Lies Bleeding'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
DANK U

Andere antwoorden (1)

Deze plant heet Amaranthus caudatus

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is ook nog een opgaande vorm, deze heet Amaranthus hypochondracus. Beide zijn behalve rood ook in het groen verkrijgbaar

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is ook nog een opgaande vorm, deze heet Amaranthus hypochondracus. Beide zijn behalve rood ook in het groen verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
DANK U