niet, deze gegevens zijn prive. Je kunt alleen je eigen gegevens inzien.
Wel kan een werkgever bijvoorbeeld vragen om een verklaring van goed gedrag, maar dat gaat over een bepaald gebied en zegt dus niets over of je op de andere gebieden wel of geen strafblad hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als jij bij justitie werkt wel...anders niet..
dat is vertrouwelijke informatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het kader van de privacy wetgeving zijn deze gegevens óók voor justitiepersoneel afgeschermd. deze gegevens zijn alleen toegankelijk voor bevoegd personeel.
Als je personeelsfunctionaris bent kan je een verklaring omtrent gedrag opvragen bij de gemeente. Deze geven de gemeente enkel als dat relevant is voor de functie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een VOG kun je alleen zelf opvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet waar. De functionaris kan vragen naar zo'n verklaring, maar die moet de betrokken persoon zelf opvragen.
Niet,

Ook een werkgever mag je niet naar een VOG vragen als het niet noodzakelijk is voor de functie.

overigens wat zegt een strafblad? Die term alleen zegt niets. ALs ik betrokken ben bij een ongeval en er zijn gewonden kan ik daar een veroordeling voor krijgen. Maar dat maakt mij geen crimineel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Vraag t hem. (je hebt 50 % kans op het juiste antwoord)Alleen als ik dus zelf een strafblad zou hebben had ik t dus echt niet verteld aan iemand.Maar er zijn dus wel mensen die t stoer vinden om ,mochten ze er een hebben het aan zo veel mogelijk mensen te vertellen. Dus wie weet......