Stel je hebt een vermogen (dit jaar verkregen) mag je dan m.b.v. die vermogen je toekomstige partner naar NL vanuit India halen?

Ik wil mijn toekomstige partner vanuit India naar Nederland halen. Ik heb wel een vermogen van minimum 1500 euro per maand voor gedurende anderhalf jaar. Mag ik dan volgens de normen van IND naar Nederland halen? Ik een half jaar contract, daarom val ik nu op mijn vermogen...

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik wil mijn toekomstige partner vanuit India naar Nederland halen. Ik heb wel een vermogen van minimum 1500 euro per maand voor gedurende anderhalf jaar. Mag ik dan volgens de normen van IND naar Nederland halen? Ik heb een half jaar contract, daarom val ik nu op mijn vermogen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Helaas kan dat niet, los vermogen telt niet mee. Je moet aan kunnen tonen dat je, op het moment van aanvraag, voor minimaal 12 maanden in een bruto loon moet kunnen voorzien van 1416 euro per maand. Je hebt een half jaar contract dus voldoe je nog niet aan de norm helaas.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie net dat de link niet direct naar de info gaat, daarom de info even hierheen gekopieerd:

Overzicht voorwaarden

U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

* U bent ongehuwd.
* U bent 21 jaar of ouder.
* U bent ingeschreven in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).
* U hebt voldoende en duurzaam inkomen. U moet beschikken over een bruto-inkomen van € 1.416,00 per maand, zonder vakantiegeld.

Het inkomen dat u moet aantonen is een bruto bedrag. Dit is het bedrag dat in de arbeidsovereenkomst of de salarisspecificatie (loonstrook) staat. Op uw loonstrook vindt u dit bedrag bijvoorbeeld in het vakje ‘SV-loon’. SV-loon wordt soms ook 'loon SV' of '(bruto)loon SVW' genoemd.

Het inkomen moet voor minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.

Uw partner moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

* Uw partner is ongehuwd.
* Uw partner is 21 jaar of ouder.
* Uw partner gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is. Uw partner schrijft zich in op hetzelfde adres als u.
* Uw partner heeft het basisexamen inburgering buitenland afgelegd of heeft vrijstelling. Meer informatie hierover vindt u onder 'meer weten over'. Hij hoeft het examen niet af te leggen als hij geen mvv nodig heeft
* Uw partner heeft een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort).
* Uw partner vormt geen gevaar voor de openbare orde.
* Uw partner is bereid mee te werken aan een onderzoek naar tuberculose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus dit betekent dat ik mijn (eigen)vermogen pas na 1 jaar mag aangegeven bij de IND, wil ik aanmerking komen voor de regeling?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je vermogen telt niet mee. Je moet aantonen dat je minimaal een jaarcontract hebt bij de aanvraag. Met minimaal het minimumloon van 1416 euro bruto per maand.
Als je jaarcontract al loopt voor je een aanvraag doet kunnen ze de aanvraag al afwijzen. Dus MINIMAAL een jaarcontract en het liefst langer dus.