Parkeerboete; kan ik hier wat mee? (Zie extra uitleg.)

Zonet een boete gekregen voor het foutief parkeren (geen blauwe kaart gebruikt, stom helemaal over het hoofd gezien). Maar datum/tijd is door agent niet op de correcte wijze genoteerd. Er hoort te staan (dd)(mm)(jj)(uu)(mm) hij heeft er van gemaakt (20)(09)(20)1(01)(10) dit had dus waarschijnlijk moeten zijn (20)(09)(10)(11)(00). Kan ik hier wat mee? Het komt namelijk niet overeen met de werkelijkheid ik was er niet om 01:10u vannacht. Het is dus fout genoteerd, niet overeenkomend met de werkelijkheid en allicht ongeldig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (8)

Kan inderdaad als nietig worden verklaart.
Hou dit document wel bij, kan goed zijn dat je het moet voorleggen mocht je een herinnering voor betaling krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat er precies aangegeven stond op het bord, maar volgens mij is er 's nachts geen blauwe kaart nodig. Ongeldig! Hij kan je geen boete geven, voor iets wat niet verboden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je moeilijk doen over een fout ingevuld getalletje?
Jij bent gewoon fout (wat je zelf ook toegeeft) en daarvoor moet je boeten. Shit happens! Sommige mensen proberen echt overal onderuit te komen (zucht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie moet anders de politie op z'n fouten wijzen. Moet die z'n (papier)werk maar goed doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed van je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je geen minnen mag geven voor dit soort vragen het Edje? In plaats van dat Rick nu gewoon toegeeft dat hij fout is..........Hij is een mooi voorbeeld van de verloedering van de samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahah Stephanie, zo ver wil ik niet gaan hoor. Maar netjes is het niet. Ik kreeg laatst een boete voor te hard rijden. Ik reed 5 km te hard (na correctie). Lullig, maar is eigen schuld kan ruzie gaan maken met de agent omdat ik misschien kan gaan zoeken naar een foutje van hem of zijn apparatuur, maar dat doe ik niet. Ik was fout dus betaal ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Edje40, voor mensen zoals jij zou ik graag één weekje parkeerwachter willen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Honni, een vriendelijk persoon is toch weer wat anders dan al die zeikerds van tegenwoordig he? :)
Staat er op de bon geen adres? Dan zou ik even de gemeente bellen, want daar moet je waarschijnlijk je bezwaar aan richten.

Ik geef je weinig kans als je bezwaar maakt, maar je weet maar nooit, en als iemand jou op regels aanspreekt moet z/hij het zelf ook goed doen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kopieer de ,,bon,, en ga direct naar een politiebureau.
Wijs hun daar op de foutief ingevulde gegevens.
Wacht er niet te lang mee.

Bij aantoonbare onjuistheden op de ,,bon,, die u kunt aantonen/weerleggen wordt deze nietig verklaart.
(laat de bekeuring niet veranderen, anders laat u het voorkomen.

Voorbeeld:
Ik stond in Amsterdam met mijn truck te lossen.
Parkeerbeheer verzocht mij de truck weg te halen.
Ik kon echter de pallets niet op mijn nek nemen,
en elders was geen plek.

Bij terugkomst bij het voertuig een prent achter de ruitenwisser.
Gegevens gecheckt en wat bleek?
De tijd stond er onjuist op.
Laden/lossen deed ik om 11:00 uur en op de bekeuring stond 15:00 uur.

Ik als een speer naar bureau IJTUNNEL, en vroeg hun naar de juiste datum en tijd, en daar lagen ze in een deuk na mijn verhaal aangehoord te hebben.

Ik vertelde dat die man van parkeerbeheer welhaast helderziende moest zijn om te weten dat ik om 15:00 uur een bekeuring zou krijgen ipv om 11:00uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een wet mulder,
Daarin zijn schrijffouten geen reden meer tot nietig verklaren of intrekken.
Hij mag hem als hij wil zelfs nog aanpassen.
De bon die jij krijgt is overigens enkel een meldingsformulier heeft geen enkele waarde verder.

Billen branden en blaren zitten dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt in bezwaar gaan, maar vervolgens kunt u een nieuwe acceptgiro krijgen, met de juiste gegevens, waarna u de beschikking alsnog moet betalen.

Een parkeerbon valt onder de WAHV (voluit: WAHV = Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften ook wel Wet Mulder genoemd).

De WAHV kent geen verdachte maar een betrokkene (De betrokkene is een bestuurder en indien die niet aanwezig is vervalt dit naar de kentekenhouder. U heeft dus ook
niet de plichten of rechten van een verdachte, krijgt GEEN strafblad (of zoals het tegenwoordig heet, justitiële documentatie) en er is geen recidive-regeling.

In de Wet Mulder zit een aantal zaken die erg belangrijk zijn om te weten:

* Omdat er geen verdachte is (etc. etc.) geldt het principe "onschuldig tot het tegendeel is bewezen" NIET. Bij de Wet Mulder is dit juist andersom, een agent constateert iets, maakt daar een beschikking van op en het is aan de betrokkene om te bewijzen dat de gedraging NIET is gepleegd, in plaats van de agent, die moet bewijzen dat de gedraging WEL is gepleegd.

De wet Mulder heeft al een zeer groot aantal uitspraken (jurisprudentie) opgeleverd. De belangrijkste: als een agent ziet dat u (een betrokkene of in ieder geval zijn auto) een strafbare gedraging pleegt dan maakt het
volgens de rechtbank niet uit of

* u dat deed met een rode auto, een blauwe of een groene
* of het een Opel of een Volkswagen was,
* of het in de Stationsstraat was of op de grote Markt
* of u (bijv.) in Amsterdam of in Rotterdam door rood licht reed.

Kortom, alle gegevens op de aankondiging van beschikking en op de beschikking zelf zijn nauwelijks relevant. Uiteraard kun u bezwaar indienen tegen "fouten" die zijn gemaakt, maar vanwege de administratiefrechtelijke afdoening wordt de beschikking vernietigd en krijgt u een nieuwe acceptgiro met de gewijzigde gegevens.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Overigens als hij op de mat valt wel gewoon betalen want, ondaks dat je bezwaar aantekend is het geen uit stel tot betalen, als in het gelijk wordt gesteld zal je het als nog terug ontvangen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx voor de tip ;)