Veel internationale verkopers willen niet verzenden naar Italië, waarom is dat?

Je kunt als Nederlander alles laten bezorgen maar als je iets naar Italie wilt laten verzenden wordt het soms van heel moeilijk, extreem duur door allerlei extra verzekeringen etc. tot onmogelijk.

Zijn er problemen met bezorging daar, gaat er buitensporig veel verloren, wordt er gejat?

Er moet een reden voor zijn dat Italië voor veel verkopers op een soort van zwarte lijst staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

ik krijg vanuit nederland heel veel gezonden..en mij klinkt dit onbekend,
ik krijg zowel pakketen en aangetekend hier gewoon bezorgd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi,

Ik heb net gelezen dat naar italie verzenden bemoelijkt wordt door de duane van Italie. omdat je daar voor de duane ook kosten moet betalen aangezien ze niet alles doorlaten. kijk maar eens op google.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt plausibel. Ik kijk het eens na.
Ik heb begrepen dat dat samenhangt met de onbetrouwbaarheid van bezorging en/of afnemers.
Op een of andere manier hebben de Italianen het zwaar verklooit wat betreft degelijke (betrouwbare( handel en ook ikzelf heb met italiaanse leverancier5s problemen gehad omdat beloften botweg niet nagekomen waren.
Nu heb ik zelf veel geimporteerd maar met Italiaanse transacties gaat het vaak mis en dat is balen.
Het is helaas een algemeen bekend probleem.
Met Duitsland en veel andere landen zijn er vrijwel nooit problemen maar met GB en I is het uitkijken geblazen.
Diverse malen ben ik door verschillende leveranciers uit Engeland belazerd.
Veel betrouwbaarder dan Italie vind ik ze niet maar dat is mijn persoonlijke ervaring met VERSCHILLENDE leveranciers. Van venen moet ik de goederen nog ontvangen. Dat alleen de douane daar debet aan zou zijn , waag ik te betwijfelen.
Niet iedereen houdt zich aan goede afspraken en ze weten dat je niet even op bezoek kunt komen om je gelijk te halen.
Heel jammer, je ziet dat dit land dan in een soort handelsembargo terecht komt en dan heel moeilijk kan bewijzen dat ze hun leven gebeterd hebben.
Overigen moet ik stellen dat ik ook Italiaanse leveranciers getroffen heb die alles 100% in orde hebben.
Vandaar ook dat ik waag te betwijfelen dat de douane de schuld zou zijn, mede omdat het een EU land betreft is douanecontrole niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de leverancier weinig verkoopt in het buitenland dan is het verzenden van een enkel pakje veel werk en ze zijn daarom liever lui dan moe.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik had datzelfde probleem in Frankrijk.
En nu nog bij Amazon.com in Duitsland. Als het product niet door Amazon zelf wordt geleverd, dan weigeren de onderleveranciers vaak om het naar NL te zenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We doen al jaren zaken met Italië en alle zendingen komen netjes aan. Kan iets langer duren, maar dat gebeurd in Nederland ook (tegenwoordig).