Waarom zijn de €500 briefjes zo groot dat ze niet in je portemonnee passen?

De €500 briefjes zijn erg groot, zelfs zo groot dat ze eigenlijk in geen 1 'standaard' portemonnee passen, waarom is dat? dat is toch niet praktisch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Praktisch is het niet, maar het is wel het briefje met de meeste waarde. Daarom zijn vijfjes klein. De gewone burger heeft ze ook niet vaak. Dus dit probleem zal niet heel groot zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
een van die briefjes dubbelvouwen kan je je toch niet aan storen. Hoewel ik liever met hondertjes en tweehondertjes werk.

Toegevoegd na 2 minuten:
"paar" tussen "een" en "van"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mwah, mensen die met hele stapels dergelijke grote biljetten rondlopen (een bepaald type handelaar doorgaans) hebben vaak ook een heeele grote portemonnee waar dergelijke biljetten uitstekend inpassen. Met dikke stapels tegelijk ook nog.

Wij lopen liever niet met een dergelijke enorme poeplap in de tuk, maar ze zijn gewoon overal te koop, meestal met een handig kettinkje er aan. Maar de doorsnee Hollander heeft gewooneen portemonnee bij zich voor dagelijks betalingsverkeer, dat bij een paar biljetten en een handje vol muntgeld wel ophoudt. Een kleinere, compactere portemonnee is dus in de praktijk gewoon handiger.

Bovendien kun je ook biljetten van 500 euro uitstekend opvouwen, zodat ze in elke portemonnee passen. Maar als je - weer in het geval van die eerder genoemde handelaars - de hele dag stapels van die briefjes moet aftellen, is het makkelijker een portemonnee te hebben waarin je ze NIET allemaal in vieren hoeft te vouwen.

Kortom : de briefjes zijn zoals ze zijn, maar wij geven meestal de voorkeur aan een portemonnee waar ze NIET inpassen, vanwege het handzamere formaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je ze makkelijker uitdelen...:)

Ze hebben ze zo groot gemaakt dat je ze niet in je portemonnee stopt, omdat er toch bijna geen winkelier te vinden is, die ze wil accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn niet veel mensen die met die briefjes rondlopen
veel mensen vinden het praktischer om een wat kleinere portemonnee te hebben die in de zak/tas past.

Als je veel met grote briefjes rondloopt moet je een grotere portemonnee kopen., zo`n zakelijk ding. die zijn vaak veel groter,.
13 jaar geleden
Gewoon 2x vouwen,en ze passen precies in het vakje waar je ook je pasjes in kunt steken.
Voordeel niet iedereen ziet ze gelijk,als je je portemonnee los trekt.
Nadeel niet iedere zaak accepteert ze,maar mijn garage altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben wij dus geen portemonnee, maar een portefeuille voor, die is wat ruimer en daar bewaar ik mijn 500 tjes in.Het is voornamelijk om ze te onderscheiden van de lagere waarden, dat ze groter zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Waarom heb je uberhaupt 500tjes in je portomonnee. Hoe vaak betaal je daar in godsnaam mee?
Het biljet is in waarde ook niet praktisch, ga het maar eens wisselen in het verre oosten, ik kwam daar met 200 Eurobiljetten aan waar 5 Euro een dagloon is , deze mensen (van de bank) werden erg nerveus en het duurde maar liefst een kwartier voor ze besloten hadden dat ze de omwisseling toch niet konden weigeren.
Ik heb een stel Aziaten zelden zo zien zweten in eer ruimte MET airco.
Gelukkig had ik geen 500 Eurobiljetten meegenomen.
Ze zijn inderdaad wat groot en alleen handig als je een auto of zo gaat kopen.
Vierhonderd biljetten van 50 uittellen schiet ook niet op.....