Er staat een boom pal voor mijn schotel, zou ik die door de gemeente mogen laten kappen ?

Vroeger was het een klein boompje, maar inmiddels flink gegroeid en heb nu last van uitval beeld en geluid. Tevens kan ik nu andere satellieten (astra 2+3) waar ik voor betaal helemaal niet meer ontvangen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Verplaatsen is geen optie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD anders hang je de schotel in die boom xD , nee zonder onzin waarom is verplatsen geen optie?

Het beste antwoord

Of je die door de gemeente mag laten kappen?
Dat weet je snel genoeg als je het diezelfde gemeente vraagt toch?
Bel ze op en vraag het.
Goed uitleggen wat je probleem is, en wie weet.
Mag het niet, dan komen ze het ook niet kappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat gaat lastig worden, als de boom op gemeente grond staat, op eigen grond mag je kappen als de boom een diemeter heeft onder de vijftien centermeter. Dus wellicht de schotel verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk niet dat de gemeente dat zal doen.Vrees ervoor dat je inderdaad je satteliet zal mogen verplaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een kapvergunning aanvragen bij de gemeente als de boom van jezelf is.
Als hij van de gemeente is kun je vragen of ze hem willen verwijderen, soms doen ze dat wel maar dan kunnen ze de kosten laten betalen door de aanvrager. (Dat moest een vriendin van ons.)
Het kan ook zijn dat je last hebt van wat laaghangende takken, dat probleem hadden wij een tijd toen we nog een schotel hadden.
We hebben toen zelf de lage takken verwijderd en toen was het probleem opgelost.