Heb je een visvergunning nodig als je vist vanuit je eigen tuin?

Je hebt een tuin die grenst aan een rivier. Heb je dan een visvergunning nodig om daar te vissen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
8.5K

Antwoorden (5)

Ja, ook dan heb je een schriftelijke toestemming ( officiële benaming voor de vispas) nodig van de rechthebbende van het viswater. Maakt niet uit dat u vanuit uw eigen tuis vist, u vist immers nog steeds in het viswater van een ander.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het water is van wie ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van Rijkswaterstaat
Antoni
13 jaar geleden
Lang niet al het water is in het beheer van Rijkswaterstaat; dat zijn vooral de grote vaarwegen. Het slootje of de plas achter je tuin is waarschijnlijk van de gemeente, net als het gemeentelijk groen.
Ja natuurlijk Immers, die tuin mag dan van jezelf zijn, de aangrenzende rivier is niet van jezelf. En om in die rivier te mogen vissen, heb je dus een visakte nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat stuk rivier ook jouw eigendom is, niet. Maar anders ...helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat dat waar is. Volgens mij moet je dan ook een visvergunning kopen, tenzij het een meertjes is gevoed door een bron.
Je vist in troebel water.
Als het openbaar water betreft heb je een visvergunning nodig, maar ik zou de gok wagen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt altijd een visvergunning nodig anders ben je strafbaar ook al is het je eigen tuin (absurd eigenlijk)