Bestaan er in de Horeca CAO regels wat betreft de datum van het uitbetalen van loon?

Ik werk in de horeca als kok en krijg altijd rond de 10e van de maand uitbetaald. (Op 10/11 augustus krijg ik dan het loon voor juli.) Ik wil eigenlijk gewoon eerder betaald worden. Nu zei iemand mij dat het bij wet geregeld is dat je op de laatste of eerste dag van een maand betaald moet krijgen, max 2e dag. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag met bron waarin dit duidelijk zwart op wit staat aangegeven!

Het beste antwoord

Dus jij krijgt je geld van bv juli op 10 tot 11 augustus? Zo ja, dan is dit inderdaad te laat. Het moet voor het einde van de maand gestort worden en maximaal op de 1e van de volgende maand op jouw rekening staan.

Toegevoegd na 35 seconden:
ps. je hebt dus recht op wettelijk vastgesteld rente als het loon te laat is

Toegevoegd na 3 uur:
https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/meer_weten/arbeidsrecht/loon#d2e52
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is mede afhankelijk of het salaris per maand of per 4 weken betaald wordt. In de CAO en/of arbeidsovereenkomst staat op welke datum cq hoeveel dagen voor afloop van een periode dit uiterlijk betaalbaar gesteld moet worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als werkgever niet bij machte is uiterlijk voor het einde van de maand een definitief salaris te berekenen, is uitkering van een z.g. 'overbruggingsvoorschot' in die maand gangbaar en... wel zo netjes. Dit is een bedrag wat het uiteindelijk salaris benaderd. In de daarop volgende maand wordt het definitieve salaris van de vorige maand uitgekeerd. Bij uitdiensttreding wordt dit voorschot verrekend....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijkeens op arbeidsrechter.nl , daar worden veel vragen beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt ik zat er net op te kijken!
dit heb ik gevonden: De werkgever is verplicht de werknemer zijn loon op de bepaalde tijd te voldoen. maar ja welke bepaalde tijd is dat dan, staat zeker in men contract.