IS het toegestaan flyers zomaar rond te delen op utrecht centraal?

Zonder enige vergunning o.i.d?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (3)

Nee, je hebt wel een vergunning van de gemeente Utrecht nodig.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als u op straat donateurs wilt werven, goederen uit wilt delen of wilt flyeren, dan hebt u een tijdelijke standplaatsvergunning nodig.

Kosten Commerciële tijdelijke standplaatsvergunning: €83,30
Niet-commerciële tijdelijke standplaatsvergunning: €61,80

Alleen voor een commerciële standplaats betaalt u ook huur.
Huur tijdelijke standplaats binnenstad: € 250,00
per dagdeel
Huur tijdelijke standplaats overige wijken: € 250,00
per dag

Dus als je wilt flyeren moet je het aanvraagformulier uitprinten, die vind je hier: http://www.utrecht.nl/images/Stadswerken/vergunningen_pdf/Aanvraagformtijdelijkestand2009.pdf
en dan invullen en opsturen naar de gemeente Utrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een station van de NS moet je een vergunning van de NS bij je hebben, een toestemmingsbrief, dus even bij de NS navragen hoe je daaraan kunt komen, ik heb er verscheidene een boete voor gegeven omdat ze geen vergunning/toestemming hadden!