Wie heeft een goeie voorbeeldbrief van een klacht tegen (dus over) de politie?

Ik moet er 1 schrijven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (5)

Op de web-site van Kassa en Radar kun je er een paar vinden...niet specifiek aan de politie gericht,maar dan krijg je een indruk hoe te schrijven...Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
http://brieven.eu/web/859/voorbeeldbrief_inzake.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diverse politiekorpsen,zowel stedelijke alsprovinciale hebben op internet klachtenformulieren.

Toegevoegd na 54 seconden:
Daar moet dus een goed klachtenformulier af te halen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op de site van de nationale ombudsman (gratis te bellen) maar er zijn binnen elk korps klachtenregelingen.
Dus ik zou zeggen bel 0900-8844 en laat je doorverbinden met het korps waartegen je de klacht wil indienen.
Daar zou men je verder moeten helpen, doen ze dat niet heb je twee punten om bij de ombudsman te melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het indienen van een klacht bij de politie is het belangrijk dat u in eigen bewoording omschrijft, waarom u denkt dat er iets mis is gegaan. Hoeft helemaal niet op een bepaalde standaard te gebeuren. Na de schriftelijke klacht wordt er altijd contact met u opgenomen, om de klacht nader met u te bespreken. u kunt dan mondeling u klacht nog toelichten. ga dus lekker aan het schrijven en vergeet het zoeken naar voorbeeldbrieven. is nergens voor nodig.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een voorbeeldbrief heb je net echt nodig, hoor.

Wat je moet doen is..zo goed mogelijk omschrijven wat jouw klacht precies inhoudt.

Dat kun je rustig in je eigen bewoordingen doen zonder ingewikkelde juridische constructies.

Vertel maar gewoon wat zich heeft voorgedaan en welke fouten c.q. overtredingen jij van de politie geconstateerd hebt.

Richt je brief aan het Ministerie van Binnenlandse zaken, afdeling klachten.

Gr. Ton