Is iemand op de hoogte van het feit dat je sinds dit jaar een medische verklaring moet hebben voor opiaten die mee moeten naar Italië?

En die medische verklaring moet je zes weken van tevoren aanvragen bij de inspectie van gezondheidszorg.
Ik hoor dit gisteren van de apotheker en ik ga over een week op vakantie. Had hij mij niet moeten informeren?
Een medisch paspoort is dus niet meer voldoende.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit jaar? Mijn vader zit al jaren aan de morfine, en moet bij elke vakantie in een Schengen-land een Schengen verklaring meenemen. Ingevuld door je arts en goedgekeurd door het ministerie van Volksgezondheid. Daarnaast ook nog een medisch paspoort met daarop alle medicatie die je gebruikt.