Mag Europa Amerikaanse bankoverschrijvingen bekijken?

Er is een akkoord bereikt over de inzage van Europese betalingsgegevens door Amerikaanse inlichtingen diensten - zie http://www.nu.nl/economie/2287974/vs-gaan-europese-bankrekeningen-bekijken.html .

Krijgt Europa nu ook inzage in Amerikaanse betalingsgegevens?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Nee zeg, hou op, dat kan toch niet. Wij amerikanen zijn de leiders en laten dat europese tuig niet in onze papieren snuffelen.
Dat dat nu wel omgekeerd mag, geeft alleen maar aan wat een zootje ongeregeld de Europese (met Nederland voorop) politieke leiding is. Ze verkwanselen jouw rechten voor een bord linzensoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen met toestemming van de Amerikaanse autoriteiten anders niet.