Kan ik in Duitsland een 50cc brommer/scooter kopen en op mijn naam zetten?

Beste lezer, aankomende zomer werk ik in een afgelegen gebied in Duitsland.
De dichtstbijzijnde winkel is ongeveer 10km ver weg -berg af-, -berg op-.

Nu wil ik daar, om mezelf te kunnen vervoeren, een 50ccm brommer/scooter kopen. Nu is de vraag: kan ik wel zo'n voertuig kopen en die op mijn naam zetten? Én kan ik dat voertuig wel verzekeren?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

3 weken geleden
in: Wetgeving
3.3K
tinus1969
3 weken geleden
Niet daar, daarvoor moet je Duits ingezetene zijn (dus verhuizen). Je kunt wel een NL scooter kopen en meenemen.

Geef als eerste antwoord