Wat is het nut van een voorstel tot huurverhoging als deze niet hoger mag dan maximaal percentage?

Op grond van artikel 7:253 BW mag een verhuurder een voorstel tot huurverhoging doen. De huurder mag deze weigeren zodat de huurcommissie hierover een redelijk oordeel kan doen. Echter deze toetsing moet gedaan worden aan het wettelijke maximale jaarlijkse huurverhogingspercentage. Maar wanneer zou een dergelijke verhoging dan succes hebben als je er vanuit mag gaan dat de jaarlijkse verhoging sowieso vaak zal worden gedaan?

https://huurregels.nl/regelgeving-op-huur/48-commentaar/woonruimte/huurprijs-woonruimte/265-schriftelijke-verklaring-huurder-7-253-bw#:~:text=Huurcommissie,-Uitspraak%20huurcommissie%20(art&text=De%20huurcommissie%20doet%20uitspraak%20over,13%20lid%201%20Uhw).

erotisi
9 maanden geleden
in: Wetgeving
tinus1969
9 maanden geleden
Het alternatief is geen huurverhoging- en dat zal de verhuurder toch niet willen.
Ikhebgeenidee
9 maanden geleden
Begrijp de vraag niet.
Ik weet wel dat een verhuurder naast de jaarlijkse huurverhoging (meestal 1 juli, met door overheid gesteld maximum %) ook huurverhoging mag vragen als er groot onderhoud wordt gepleegd, waardoor het wooncomfort wordt verhoogd. Bijvoorbeeld bij een veel beter energielabel.

Geef als eerste antwoord